Przed rozpoczęciem kursu
Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) jest to elektroniczy dokument, który generowany jest w systemie "Kierowca", zawierający dane i informacje identyfikujące i opisujące osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdami (prawo jazdy). Dokument ten jest niezbędny do rozpoczęcia szkolenia oraz przystąpienia do egzaminu. Aby otrzymać profil, trzeba udać się do Starostwa Powiatowego/Wydziału Komunikacji (właściwego dla miejsca zameldowania) i założyć taki profil.
Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty bądź paszport,
- orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem, wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców,
- jedna wyraźna, aktualna i kolorowa fotografia o wymiarze 3,5 cm x 4,5 cm przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, zdjęcie twarzy zrobione "na wprost",
- zgoda rodzica bądź opiekuna (w przypadku osoby niepełnoletniej),
- wniosek o wydanie PKK (do pobrania w Wydziale Komunikacji).